Vermoeiende reis,maar veilig aangekomen. - Reisverslag uit Ermelo, Nederland van Hein Postma - WaarBenJij.nu Vermoeiende reis,maar veilig aangekomen. - Reisverslag uit Ermelo, Nederland van Hein Postma - WaarBenJij.nu

Vermoeiende reis,maar veilig aangekomen.

Blijf op de hoogte en volg Hein

30 Januari 2015 | Nederland, Ermelo

De vliegreis was heel vermoeiend, maar ook heel mooi. De tocht van Addis naar Axum met een betrekkelijk klein vliegtuig dat niet zo hoog vloog was heel interessant. Het landschap met de vele bergen was soms heel kaal. Als je dan bedenkt dat hier vroeger olifanten liepen, is het toch wel jammer .dat er zo veel bos is verdwenen. Toen we met het busje werden afgehaald zagen we onderweg veel dieren, zoals gieren, schapen en geiten, maar ook veel ezels en kamelen. Sommigen waren heel zwaar beladen. In Grace Village aangekomen, werden we heel hartelijk ontvangen door volwassenen en kinderen. We werden allemaal omhelsd.
We gingen vroeg naar bed en sliepen als rozen. De volgende dag weer een stralende zon. De bergen kregen bij zonsopkomst prachtige kleuren. Na het ontbijt kregen we een rondleiding en werden alle klussen genoteerd. Het is een uitgestrekt terrein. Mijn eerste klus was het repareren van een paar skelters. De eerste lukte, maar voor de tweede moesten nieuwe trappers komen. Inmiddels rijdt die ook weer. Lenneke Dijkens is een muurschildering aan het maken en Bas is bezig met toiletzaken en sloten. Ik ben ook bezig met sloten en de voorbereidingen voor een groentetuintje. Ik heb al het een en ander gezaaid. Ook verzamel ik nu het gft.
We ervaren eenheid en zijn blij in onze Heer. ’s Avonds sluiten we met elkaar af door te zingen te lezen en te bidden. We ervaren het als een zegen.

• 30 Januari 2015 - 17:04

Hanna Van Der Weij:

Fijn dat het goed met jullie gaat. Groetjes uit Zwolle.

• 31 Januari 2015 - 12:05

Ton En Clasien:

Beste Hein, goed te lezen dat je veilig en wel bent gearriveerd. Wat mooi beschreven hoe je er bent ontvangen en met welke inzet er wordt gewerkt. We wensen jou en je metgezellen een goed verblijf toe en zien uit naar een volgend relaas.

• 31 Januari 2015 - 20:11

Liesbeth:

Hoi opa
    We zijn blij dat je goed bent aangekomen en hopen dat je de mensen daar in Ethiopië blij zult maken met de groenten.
    groetjes uit Duitsland