Werken met de kinderen. - Reisverslag uit Ermelo, Nederland van Hein Postma - WaarBenJij.nu Werken met de kinderen. - Reisverslag uit Ermelo, Nederland van Hein Postma - WaarBenJij.nu

Werken met de kinderen.

Door: Hein

Blijf op de hoogte en volg Hein

13 Februari 2015 | Nederland, Ermelo

Werken met de kinderen.
Vrijdagmiddag na onze aankomt kon ik beginnen. We komen samen in de kerkzaal. Met Lenneke en de gitaar zingen we een paar liederen. Daarna vraag ik een kind om te bidden. Dan vertel ik een bijbelverhaal met beamerbeelden in het Engels. Aster een van de kinderen vertaalt me. Dat doet ze blijkbaar goed, want ze zijn één en al aandacht. De leeftijd loopt van 4 tot 14. Ik heb gezegd dat ik het verhaal na een korte zangpauze nog eens zal vertellen samen met Lenneke en het flanelbord. Het is dan wat uitvoeriger en ze mogen proberen me de verschillen op te noemen. Ze zijn daar erg gepitst op, want wie een goed verschil weet te noemen mag een klein cadeautje pakken. Ik heb gezegd dat ieder aan de beurt komt, maar voor sommigen was het wachten tot een volgende dag toch erg moeilijk. Aan het eind danken we. De kinderen doen dat heel vrij. Velen maken er gebruik van.
Dan gaan we schilderen op knutselen en vervolgens sporten. Het zijn heerlijk ochtenden. De volgende dag staan ze al ver voor het begin te wachten tot de kinderen uit Shire met de auto aankomen. Ze zijn o zo gemotiveerd. We hebben die week nieuwe liedjes geleerd en de lintenboom ingewijd. Op de maat van de muziek lopen of dansen de kinderen rond de paal waar de linten aan vast zitten, waarvan ieder er één vast heeft.
Nu ze weer naar school gaan help ik bij huiswerk en geef wat extra les. Ik doe het na de lange schooldag 3 kwartier maar de kinderen vinden dat te kort. Ze zijn erg leergierig. Gisteren hebben we sommen met de inhoud van flessen gedaan. Ze vonden het erg leuk. Drie keer in de week en op zaterdagmorgen geef ik ook weer een uur bijbelles. Zaterdag ook weer sport.
Zondagmorgen vertel ik eerst voor de kinderen en verdiep het dan voor de volwassenen. Daarna mogen ze gebedsonderwerpen noemen en bidden we op de knieën. Velen bidden. Het gaat heel eerbiedig. Was het in onze diensten maar zo.

  • 14 Februari 2015 - 22:51

    Ina En Eduard:

    Beste Hein,

    Volgens ons kom je tijd te kort daar.
    Wat geweldig dat de kinderen zo goed mee doen.
    Heb je ook nog tijd voor de groentetuin Hein? We zijn wel benieuwd.

    groeten van Ina en Eduard

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Hein

Gepensioneerde basisschoolleraar en freelance prediker die vanuit zijn geloof in de Here Jezus Christus wil leven naar Zijn wil en bedoeling.

Actief sinds 10 Jan. 2015
Verslag gelezen: 222
Totaal aantal bezoekers 9415

Voorgaande reizen:

26 Januari 2015 - 26 Februari 2015

Mijn eerste reis naar Ethiopië

Landen bezocht: