Dieren - Reisverslag uit Ermelo, Nederland van Hein Postma - WaarBenJij.nu Dieren - Reisverslag uit Ermelo, Nederland van Hein Postma - WaarBenJij.nu

Dieren

Door: Hein

Blijf op de hoogte en volg Hein

15 Februari 2015 | Nederland, Ermelo

Dieren
Veel dieren hebben hier een moeizaam bestaan. De lasten die ezels en kamelen moeten dragen en trekken zijn vaak heel zwaar. Er wordt ook veel en hard geslagen. We zagen een levende geit tussen de bagage vastgebonden op een imperiaal. Met de hanen en de kippen dieter slacht worden aangeboden op de markt wordt ook niet zachtzinnig omgegaan. We zagen een kameel met allemaal Coca-Cola kratten op zijn rug. Wat een tegenstelling. Schapen geiten en koeien zijn er heel veel. Vaak heel mager. Ze worden voornamelijk voor het vlees gehouden.
Op ons terrein zijn 2 honden van Karin en 2 katten, één van Karin en één van Ruth. Ook lopen hier regelmatig vreemde honden. De bewakers met hun geweren en handgranaten zijn bang voor de honden en de honden voor hen. Als er één dood moet, schieten zij hem af, maar ze moeten iedere kogel kunnen verantwoorden. Het zijn getrainde mannen in verschillende kleding, b.v. in een kostuum met gaten. Wilde dieren zijn er ook. ’s Nachts hoor de Hyena’s lachen. Ook zijn er aapjes en de vogelsoorten zijn vele. Sommige met prachtige kleuren, andere foeilelijk. Bij Karins huis broeden duiven. Twee verschillende soorten. Beide ouderparen voeren nu hun jongen met duivenmelk.
Ik probeer Karins nieuwste hand wat gehoorzaamheid bij te brengen. In het begin was hij voor alles bang. Die angst begint hij aardig te overwinnen.
Lenneke schildert dieren op de muren. Ik heb op de poort ook 2 giraffen, 2 kamelen, twee vlinders en twee duiven geschilderd. Het is bijna af.
Slangen heb ik nog niet gezien. Wel veel hagedissen. Muggen hebben we wel maar niet veel. Vanwege de kans op Malaria dus onder de klamboe. Vliegen zijn er meer, maar ze zijn tamelijk sloom en je kunt ze makkelijk dood slaan. Sprinkhanen hebben m’n mais opgegeten. De hand die ik uit laat heeft het hol van een skunk ontdekt. Die vocht terug met een afgrijselijk kabaal. Er zijn ook ratten en muizen. Ik heb vallen in de kerk gezet met pindakaas erin. Op het veld hier achter de huisjes zien we regelmatig parelhouders. Ik tel er wel veertig. Ook zijn er gieren en raven die schitterend zweven op de termiek.

  • 15 Februari 2015 - 18:33

    Oma Schilder:

    lieve Rowy. heb net mijn naam ingevuld
    hoop dat het goed met je gaat?,doe maar voorzichtig maar ook genieten hoor
    voorlopig heb ik leeswerk heb ik gezien leuk !
    groetjes oma schilder.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Hein

Gepensioneerde basisschoolleraar en freelance prediker die vanuit zijn geloof in de Here Jezus Christus wil leven naar Zijn wil en bedoeling.

Actief sinds 10 Jan. 2015
Verslag gelezen: 239
Totaal aantal bezoekers 9426

Voorgaande reizen:

26 Januari 2015 - 26 Februari 2015

Mijn eerste reis naar Ethiopië

Landen bezocht: