De goede Herder - Reisverslag uit Ermelo, Nederland van Hein Postma - WaarBenJij.nu De goede Herder - Reisverslag uit Ermelo, Nederland van Hein Postma - WaarBenJij.nu

De goede Herder

Door: Hein Postma

Blijf op de hoogte en volg Hein

04 Februari 2015 | Nederland, Ermelo

De goede Herder.
Vannacht weer weinig geslapen. Om kwart voor vier opgestaan. Ik sliep alleen in het gastenverblijf.
Ik hoorde de hyena’s lachen en huilen. Alles vast klaargemaakt voor de volgende activiteiten met de
Kinderen. ’s Morgens om 9 uur beginnen we officieel. De eerste dag werd het 10 uur. Nu stonden
ze er alom half negen. Ik lijk nu wel de rattenvanger van Hamelen. Velen willen mijn hand vast-
houden. Ik kom elke dag meer handen te kort. Velen willen me helpen uit zichzelf en dat is heel leuk.
Ik heb een uitstekend vertaalstertje. Het is een helder meisje uit Karins gezinnetje.
Vandaag hadden we weer geen stroom, dus dan het flanelbord. Lenneke Dijkens doet dat terwijl
Ik vertel. Vandaag ging het over de goede Herder. Ik kon verschillende beelden gebruiken uit hun
eigen belevingswereld. De wolf heb ik vergeleken met een hyena. Om hun stuk land staat een stevig
hek om die nachtelijke beesten buiten te houden.
Hier loopt de herder achter de kudde om te zorgen dat er geen achter blijft. Maar in Israël loopt hij
Voor de kudde uit, zodat hij de wilde dieren het eerst ziet.
Ik heb er meteen het verloren schaap in betrokken en de vreugde van het terugvinden. Jezus zei dat
Er blijdschap in de hemel is als er één zondaar wordt gered. Ik zei dat je allemaal in problemen kunt
komen waaruit een ander je moet bevrijden en vertelde toen dat ik zat opgesloten in het toilet
buiten omdat het slot kapot ging. Ik heb op de deur gebonsd en toen kwam na een tijdje Papa (Bas
v.d. Bos) me ver lossen. De kinderen vonden het prachtig.
Daarna hebben we schaapjes gemaakt van kurken, satéprikkers en propjes toiletpapier. Ook hebben
We ballonnendans gedaan. Het werd met groot enthousiasme gespeeld. Op het sportveld hebben we
slagbal gespeeld. Ze kenden het niet. Het was even wennen maar nu gaat het al heel aardig. Aan
enthousiasme weer geen gebrek.

  • 07 Februari 2015 - 19:57

    Liesbeth:

    hoi opa
    leuk dat de kinderen veel van je houden
    ik houd ook van jou !

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Hein

Gepensioneerde basisschoolleraar en freelance prediker die vanuit zijn geloof in de Here Jezus Christus wil leven naar Zijn wil en bedoeling.

Actief sinds 10 Jan. 2015
Verslag gelezen: 258
Totaal aantal bezoekers 9437

Voorgaande reizen:

26 Januari 2015 - 26 Februari 2015

Mijn eerste reis naar Ethiopië

Landen bezocht: