Marktbezoek - Reisverslag uit Ermelo, Nederland van Hein Postma - WaarBenJij.nu Marktbezoek - Reisverslag uit Ermelo, Nederland van Hein Postma - WaarBenJij.nu

Marktbezoek

Door: Hein

Blijf op de hoogte en volg Hein

12 Februari 2015 | Nederland, Ermelo

Marktbezoek.
Er loopt een goede asfaltweg langs Grace Village. Als je bij de poort werkt zoals ik nu elke dag doe, zie ’s morgens vroeg al veel mensen op weg naar de markt. Lopend of met de bus op met ezelwagen of met een kameel of met kuddes runderen geiten of schapen en veel ezeltjes. Ook zie veel dingen om te verkopen langskomen, vaak als een hele last op een smal ezelruggetje, maar ook op de hoofden van mensen.
Toen we aankwamen op de markt gingen we eerst een hele lange overdekking in, waarin van alles te koop was op het gebied van kleding en schoenen. Heel veel plastic schoenen en schoenen gemaakt van autobanden. De schoenen hebben hier heel veel te lijden en de zool moet vooral niet te dun zijn met al die stenen. Er was ook kleding van hele mooie bonte stoffen.
Daarna gingen we naar de afdeling van blikken spullen. Daar heb ik een zeef gekocht om tuinaarde van stenen te kunnen ontdoen. Toen een kacheltje gezocht voor de koffieceremonie dat klein genoeg was om in de koffer mee te nemen. Daarna koffiekannetje gezocht met standaard. Ruth hielp me want zij weet de prijzen, die voor ons heel laag zijn. Ook nog een houten vijzel gekocht waar de gebrande bonen in worden fijngemaakt.
Op de afdeling groenten was het erg druk. Ruth onderhandelde over bananen en nog veel meer. Toen naar de rietvlechters. Er waren juweeltje is allerlei maten er voor verschillend gebruik. Daar werden ook terplekke ruwhouten tafels getimmerd.
Bij de dieren kon je kippen voor de slacht kopen. Verder waren er ezels, geiten, kamelen, koeien en schapen. Het was een bont gebeuren met heel veel mensen. Je denkt dan: “Zoveel mensen en hoe weinigen zullen daarvan de Here Jezus persoonlijk kennen!”

• 12 Februari 2015 - 18:14

Reint Kroeze:

Hallo Hein en allemaal,

Dat moet een leuke dag zijn geweest. Als ik het goed begrijp uit jou verhaal wordt de visite de volgende keer in Ermelo bij jullie getrakteerd op een Ethiopische koffie ceremonie.

Heel veel groetjes en knuffels van ons uit Nunspeet.